6. nädal

Moral Rights Unchanged

Ma olen selle väitega nõus, et keegi ei saa öelda, et ta on ABBA. Sa ei saa olla keegi teine kui sina ise. Ehk siis olen selle punktiga nõus.

Free Non-Commercial Sharing

Ma olen selle väitega osaliselt nõus. See, et kui jagada koopiaid nii, et keegi kasu selle pealt ei saa võiks olla legaalne. Kuid siit võib tekkida probleem. Nagu ikka siis keegi leiab mingisuguse lahenduse kuidas see enda kasuks pöörata. Ehk siis kui tahta seda muuta siis peab tegema seda ette vaatlikult.

20 Years Of Commercial Monopoly

Selle ettepanekuga olen ma nõus. 70 aastat peale autori surma saab see avalikuks on eba reaalne. Autor ise selle teose eest nii kui nii enam ei teeni midagi, milleks see üldse nii pikk aeg on. Minu arvates on 20 aastat peale autori surma teose avaldamine okei.

Registration After 5 Years

Ma olen selle ettepanekuga sama moodi nõus. Tänapäeval on väga palju teoseid mille autoreid on väga raske leida. 5 aastat peale teose avaldamist küsida autorilt, kas ta soovib jätkata teose autoriõigusi tundub suht hea idee ja see lisada veel andmebaasi kust saavad inimesed otsida kes on autor on veelgi parem. Kui meil oleks kõik need teosed koos autoritega kuskil andmebaasis siis meil ei oleks seda probleemi, et me ei leia kes on teose autor. Kuna see raamat ilmus u 9 aastat tagasi siis asja lood on ka vahe peal muutunud. Tänapäeval autorid, kes loovad teoseid soovivad olla oma teosega kinnitatud, ehk siis me leiame teoste juurest autori. Tänapäeval selles mõttes on juba natukenegi lihtsam sellega. 





Comments

Popular posts from this blog

Arpanetist Facebookini - Interneti kujunemislugu

1950 IT ajaloos